Робота Бершадської міської ради як колегіального органу, здійснювалась відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», та проводилась у формі засідань постійних комісій та пленарних засідань ради. Протягом звітного періоду, відбулось 11 пленарних засідань ради, на яких розглянуто 147 питань та прийнято 134 рішень.    Щорічно апаратом міської ради розробляється та подається на затвердження сесії міської ради програма соціально-економічного розвитку міста, в якій зазначаються основні напрями роботи міської ради на плановий бюджетний рік. Також ми працюємо на виконання цілого ряду цільових програм, які були затверджені на період 2016-2020 років зокрема:

  • Програма розвитку територіальної громади м.Бершадь – фінансування капітальних ремонтів приміщень об’єктів соціально-економічної інфраструктури та придбання основних засобів для їх функціонування
  • Міська програма охорони навколишнього природного середовища – фінансування на утримання міського сміттєзвалища, придбання багаторічних декоративних насаджень для озеленення міста
  • Міська програма проведення культурно-освітніх заходів – фінансування на проведення міських та державних свят
  • Міська програма соціальний захист та соціальне забезпечення населення – виплата різного виду матеріальних допомог населенню, фінансова підтримка Бершадської міської організації ветеранів війни та праці та надання іншої субвенції районному бюджету
  • Міська програма забезпечення функціонування установ соціально-культурної сфери Бершадського району – надання субвенцій районному бюджету
  • Програма поводження з твердими побутовими відходами
  • Міська програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста – фінансування робіт по благоустрою міста, ремонту доріг та тротуарів, ремонту водопровідно-каналізаційної мережі, поповнення статутного капіталу та надання фінансової підтримки комунальним підприємствам.
  • Міська програма збереження архівних фондів – надання субвенції на утримання Бершадського районного трудового архіву
  • Міська програма розвитку фізичної культури і спорту – фінансова підтримка спортивних організацій

   Відповідними спеціалістами апарату міської ради щорічно, на основі показників наданих фінансовим управлінням, розробляється проект міського бюджету, який відповідає вимогам Бюджетного кодексу України та Закону України про державний бюджет на відповідний бюджетний період. Даний проект розглядається на засіданні виконавчого комітету та подається на затвердження відповідної ради. Щомісячно проводиться аналіз надходжень до бюджету по всіх видах податків та для їх повного та своєчасного надходження до міського бюджету. Уточнений річний план доходів загального фонду міського бюджету Бершадської міської ради на 2016 рік без урахування трансфертів складає 12 млн. 50 тис. грн. які станом на 01.10.2016р. виконано на суму 10 млн. 323 тис. грн., що у відсотковому відношенні до річної суми становить 85,7 %. Основним наповнювачем бюджету є акцизний податок, який становив 51 % всіх власних надходжень та єдиний податок який становить 30,6 %. Уточнений річний план доходів спеціального фонду міського бюджету Бершадської міської ради на 2016 рік без урахування трансфертів склали 848 тис. грн., які виконано на суму 816 тис. грн., що у відсотковому відношенні становить 97.4%.

   Окрім того до міського бюджету надходили офіційні трансферти – дотації та субвенції з бюджетів різних рівнів зокрема: - по загальному фонду - 8 млн. 675 тис. грн. в тому числі: - на утримання дошкільних навчальних закладів міста в сумі 5 млн. 960 тис. грн., - утримання міських закладів культури в сумі 173 тис. грн. , - державна субвенція на соціально-економічний розвиток регіонів в сумі 2 млн. 410 тис. грн.., - інші поточні субвенції з районного бюджету у сумі 132 тис. грн.

   У сфері регулювання земельних відносин, відповідно поданих заяв від громадян, прийняті рішення Бершадської міської ради, щодо надання дозволів на розробку технічних документацій із землеустрою на присадибні земельні ділянки на правах власності та умовах оренди за цільовим призначенням: - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд - 62 земельних ділянок; - для ведення садівництва – 28 земельних ділянок; - для індивідуального гаражного будівництва - 21 земельних ділянок. Затверджені матеріали технічної документацій із землеустрою, безоплатно передано присадибні земельні ділянки у власність та на умовах оренди громадянам в м. Бершадь за цільовим призначенням: - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд: 67 земельних ділянок; - для ведення садівництва: 21 земельних ділянок; - для індивідуального гаражного будівництва: 18 земельних ділянок. Надані дозволи на розробку документацій із землеустрою що посвідчує право оренди та право постійного користування земельними ділянками в кількості – 84ділянки; Затверджено технічних документацій, проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок на умовах оренди та правах постійного користування земельними ділянками в кількості 8 ділянок; Укладено 23 договори оренди земельних ділянок (в тому числі продовжено).

   З метою ефективного використання земельного фонду, залученням додаткових коштів в міський бюджет для врегулювання механізму вирішення питань по продажу інвестиційно-привабливих земель не с/г призначення для здійснення підприємницької діяльності Бершадською міською радою прийнято рішення про включення земельних ділянок до переліку продажу земель, право оренди яких підлягає продажу з аукціону (земельних торгах) в кількості 2 земельних ділянки на загальну площу – 0,4500га; Затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки право оренди якої підлягає продажу через аукціон площею – 0,0446га. З метою ефективного використання земельного фонду та залучення додаткових коштів в міський бюджет, продано 4-ри земельні ділянки не с/г призначення, відповідно чого надходження коштів за продаж ділянок склав – 275 тис.грн. Відповідно до статті 128 Земельного Кодексу України покупець для підготовки документів на викуп земельної ділянки сплачує авансовий платіж на рахунок міського бюджету в розмірі 10% нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. Дані кошти зараховуються до спеціального фонду та використовуються відповідно до п.2 статті 71 Бюджетного кодексу України на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, що підлягає продажу.

   Також слід проінформувати про те, що учасникам АТО в період з 01.10.2015року по 22.10.2016р., згідно поданих заяв виділено 23 земельних ділянок на правах власності, в межах міста Бершадь. Згідно виготовлених правоустановчих документів, передано у власність учасникам бойових дій 9 ділянок

   Надане Конституцією України право виносити на розгляд сесії, виконкому пропозиції про поліпшення діяльності, викривати недоліки в нашій роботі, оскаржувати дії посадових осіб, жителі міста реалізовують зокрема шляхом звернень до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Станом на 01.10.2016р, до Бершадської міської ради надійшло 147 звернень від громадян, 782 заяви від юридичних осіб, 1107 заяви від фізичних осіб, 54 депутатських звернень та 15 запитів на інформацію. Серед питань, з якими найчастіше зверталися громадяни, це надання дозволів на оформлення земельних ділянок у приватну власність, ремонт дорожнього покриття та тротуарів, освітлення вулиць та провулків міста, надання матеріальної допомоги на лікування, облаштування дитячих майданчиків. Усі заяви та звернення розглянуті, надані відповідні роз'яснення та відповіді. Для розгляду і вирішення звернень які потребували додаткового вивчення, працювали комісії із працівників міської ради, правоохоронних органів, районної архітектури та депутатів міської ради.

   За звітний період, відповідними спеціалістами апарату міськвиконкому за зверненнями громадян видано – 2тис.494 довідки та 172 акти обстеження матеріально-побутових умов проживання. Дозвільні документи та необхідні довідки в межах чинного законодавства, надаються безкоштовно, крім адміністративних послуг з питань державної реєстрації, яка становить від 60 до 140 грн., та з питань реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання або перебування фізичних осіб - від 13,33грн до 36,98 грн., в залежності від виду наданої послуги.

   Робота по забезпеченню законності та правопорядку на території міста проводилась відповідно до комплексної програми профілактики злочинності. На території міста проводять свою роботу Бершадський відділ поліції головного управління національної поліції у Вінницькій області, та відповідно до статуту затвердженого рішенням виконавчого комітету - громадське формування «Муніципальна дружина».

   При виконавчому комітеті міської ради, здійснює свою роботу Адміністративна комісія. За звітний період, відповідною комісією отримано та розглянуто 8 адміністративних протоколи. За результатами прийняті відповідні рішення про стягнення у вигляді штрафу, на загальну суму – 1тис.683грн.

   Пріоритетним напрямом роботи міськвиконкому, залишається питання соціального захисту населення нашого міста. З цією метою, діє комплексна програма «Соціальний захист та соціальне забезпечення населення на 2016-2020 роки» згідно якої, спеціалісти апарату ради здійснюють обстеження матеріально-побутових умов проживання громадян, які потребують допомоги, з метою їхньої підтримки. Завдяки цій програмі виділяються кошти на лікування, ( в т.ч. одиноких пристарілих, інвалідів, малозабезпечених категорій населення), а також здійснюються виплати для допомоги сім’ям учасників АТО. Фінансування протягом 9 місяців за даним напрямком, виконано на загальну суму 199тис.грн. На утримання міської організації ветеранів війни та праці виділено кошти в сумі 34 тис.грн. Крім того, надано субвенцію районному бюджету на проведення видатків по КП «Бершадський трудовий архів» в сумі 23тис.грн., та виплати компенсації фізичним особам які надають соціальні послуги відповідно до Постанови Кабінетів Міністрів України №558 в сумі - 103тис.грн.. До Дня Перемоги, Дня скорботи, вшанування пам’яті жертв Голодомору в Україні, Міжнародного дня людей похилого віку, Дня партизанської слави та Дня визволення м. Бершадь від німецько-фашистських загарбників, проводились культурно-мистецькі заходи по вшануванню ветеранів Великої Вітчизняної війни та людей похилого віку. До річниць Перемоги у Другій світовій війні та Дня партизанської слави, ветеранам війни вручено продуктові набори.

  По водопостачанню та водовідведенню послуги населенню міста надає Дочірнє підприємство «Бершадьводоканал» комунального підприємства «Вінницяоблводоканал», На балансі Бершадської міської ради знаходяться такі об’єкти водопровідно-каналізаційного господарства: - Водопровідно-каналізаційна мережа (мікрорайон цукрозаводу) отримана після приватизації цукрового заводу в 2002 році - Водозабірна свердловина з приєднанням до діючої водопровідної мережі побудована в 2008 році за - Насосна станція з самотічним колектором по вул. Будкевича побудована в 2008 році - Напірний каналізаційний колектор по вул. Будкевича побудований в 2008 році - Водопровід по вул. Шевченка отриманий після приватизації ВАТ ПМК-233 в 2013 році - Артезіанська свердловина по вул. Пархоменка отримана від ПСП Спайк в березні 2015р. - Комплекс очисних споруд каналізації отримано від заводу «Рошен» в грудні 2015 року В зв’язку з тим, що міська рада є органом місцевого самоврядування та не може мати ліцензій на постачання води та викачку рідких нечистот, дані об’єкти передані на безоплатне користування ДП «Бершадьводоканал». Безоплатне користування являє собою користування майном безкоштовно, за що організація зберігає його в належному стані та використовує за цільовим призначенням. Хочу зазначити, що право власності на майно не переходить, тобто власником залишається територіальна громада міста в особі Бершадської міської ради. Щорічно проводиться поточний та капітальний ремонти даних об’єктів на що за 9 місяців поточного року використано 39 тис. грн.

   На території Бершадської міської ради протягом звітного періоду працювало три комунальних підприємства міської комунальної власності: - «Бершадське житлово-комунальне господарство» яке до 01.09.2016р. здійснювало роботи по благоустрою міста, ремонту та утриманню доріг, займалося транспортуванням теплової енергії до багатоквартирних житлових будинків, установ, організації та здійснювало обслуговування житлового фонду. - «Бершадь-Сервіс» новостворене комунальне унітарне підприємство, яке приступило до виконання свої господарських функцій з 01.09.2016р. та здійснює роботи по благоустрою міста, ремонту ту утриманню доріг, обслуговування житлового фонду. - «Бершадьринок» виконання робіт по утриманню муніципального ринку, утримання міського сміттєзвалища.

  В місті працюють 2 ринки: комунальне підприємство «Бершадьринок» який є комунальною власністю міста та СТ «ВІО-ринок», що є приватною власністю Райспоживспілки. Пасажироперевезення по місту здійснює перевізник ТОВ «Бершадське автотранспортне підприємство 10527», по 4 маршрутах: Аеропорт – Зал.Станція; Бершадь2 – Медколедж; Вул.Леніна – Жорняки; Зал.Станція – Лікарня, дані маршрути обслуговують: 5 одиниць автотранспорту.

  КП «Бершадьринок» відповідно статутних документів надає послуги по утриманню торгівельного місця відповідно до санітарних норм по вул. Я. Мудрого (Леніна), алея вул. Я. Мудрого (Леніна), вул. 1 Травня, пров. 1 Травня, та захороненню побутових відходів на міському сміттєзвалиці. На підприємстві згідно штатного розпису працює 9 чоловік, з них два прибиральника зайнято благоустроєм території торгівельного майданчика. Видачею фіскальних чеків за надані підприємством послуги займається два контролери (вартість послуги 10 грн.). За період, з листопада 2015 року по вересень 2016 року підприємством за надані послуги отримано - 617,1 тис. грн.. з яких сплачено до державного бюджету ПДВ – 102,8 тис. грн. Для водопостачання КП «Бершадьринок» та прилеглих територій, в листопаді місяці 2015 року збудовано та отримано технічний паспорт на артезіанську свердловину. Будівництво свердловини здійснювалось за рахунок фінансування з державного та місцевого бюджетів. Загальна вартість свердловини становить 402 тис. грн.. Відповідно до ст.69 Бюджетного кодексу України до доходів спеціального фонду Бершадської міської ради, протягом 9 місяців 2016 року зараховувалися кошти у вигляді збору за забруднення навколишнього природного середовища та екологічного податку, які носили цільовий характер та використовувалися лише на цілі передбачені Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища». Протягом звітного періоду до спеціального фонду міського бюджету зараховано доходів в сумі 21 тис. грн., які використано на зберігання, захоронення твердих побутових відходів на міському сміттєзвалищі в сумі 18 тис. грн. Але даних коштів на утримання в належному санітарному стані міського сміттєзвалища замало тому витрати проводилися також за рахунок коштів загального фонду в сумі 360 тис. грн. Для дотримання санітарних норм та вимог природоохоронного законодавства України на міському сміттєзвалищі працюють 5 чоловік: 1 тракторист та 4 охоронники. Фінансування на утримання міського сміттєзвалища здійснюється за рахунок місцевого бюджету. З метою забезпечення належного санітарного стану території міста та зменшення кількості стихійних сміттєзвалищ, для жителів міста вивіз побутових відходів на сміттєзвалище здійснюється на безоплатній основі. З листопада 2015 року по вересень місяць 2016 року захоронено 2770 тонн твердих побутових відходів в результаті чого використаного паливно-мастильних матеріалів на суму 114 тис. грн.. Протягом звітного періоду на заробітну плату працівникам виділено та виплачено 166,7 тис. грн.. з усіма нарахуваннями. На утримання транспортних засобів, які обслуговують міське сміттєзвалище (екскаватор ЕО-2610, автомобіль ЗИЛ ММЗ-554, трактор ДТ-75) використано 68,4 тис. грн.. За розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях (сміттєзвалище) сплачено екологічного податку в сумі 96,2 тис. грн.        

   Головною проблемою на міському сміттєзвалищі є відсутність надійної спецтехніки для проведення захоронення відходів та впорядкування території. Для вдосконалення роботи сміттєзвалища необхідне придбання нової техніки, яка відповідає сучасним потребам роботи. Проте, навіть за таких умов, підприємству вдається досить успішно виконувати необхідні роботи та сміттєзвалищі та утримувати його в належному стані.

   Станом на 01.01.2016 року, на обслуговуванні міської ради рахується 43 гектари земель загального користування (площі, парки, вулиці, сквери) благоустрій яких здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, на що протягом 9 місяців використано 895 тис. грн.. в тому числі:

  • Поточний ремонт вуличного освітлення – 206 тис. грн. (прокладено 4 тис. метрів кабелю, встановлено 21 ліхтар та замінено 200 ламп)
  • Оплата за спожиту електроенергію по вуличному освітленню – 133 тис. грн. (спожито 102 тис. кВТ годин середньомісячною вартістю 1,30 грн. за 1 кВт)
  • Придбання та встановлення автобусних зупинок – 11 тис. грн..
  • Благоустрій міста – 486 тис. грн. (впорядкування, прибирання з видаленням вуличного бруду узбіч доріг, грейдерування та очищення їх від снігу, заготівля протиожеледної суміші, побілка дерев та бордюрного каменю, скошення бур'янів, утримання в належному стані території біля пам'ятних знаків, видалення кущів та сухостійних дерев)
  • Забезпечення утримання в належному стані кладовищ – 27 тис. грн.

Крім поточних робіт по обслуговуванню населення та юридичних осіб м.Бершадь по вивозу твердих та рідких побутових відходів, утримання міських кладовищ, прибудинкових територій багатоквартирних будинків, парків та центральної площі , благоустрою міста додатково виконано:

  •  Регламентні роботи внутрішньо-будинкових комунікацій водо-теплопостачання та водовідведення багатоквартирних будинків до осінньо-зимового періоду експлуатації - Здійснено капітальний ремонт системи водовідведення в будинку №6 по вулиці Миколаєнко та будинку №9 по вул.Героїв України із заміною каналізаційного стояка та труб водопостачання;
  • Заготовлено близько 50 тонн пісочно-соляної суміші та 40 тонн сипучого матеріалу для посипання комунальних доріг міста в осінньо-зимовий період ожеледиці
  • Підготовлено на 70% снігоочисну техніку
  • Обладнано додатково вуличним освітленням вул.40 річчя Перемоги, вул.М.Кривоноса, вул.Свободи та дорогу до медичного коледжу.

   Основні напрямки діяльності комунального унітарного підприємства «Бершадь-сервіс» при можливості достатнього фінансуванні (міський бюджет, всеукраїнські та європейські програми, конкурси), направлені на озеленення міста, (зокрема за звітний період, висаджено близько 1000 дерев та кущів різних порід), ландшафт та благоустрій міста, розвиток сервісу ритуальних послуг, реконструкція вуличного освітлення з впровадженням новітніх технологічних рішень з енергозберігаючими джерелами світла.

   На території Бершадської міської ради нараховується 126 доріг міського значення протяжністю близько 60 тисяч погонних метрів та дві дороги державного значення.

   За 9 місяців поточного року з міського бюджету використано 745 тисяч грн. на поточний ремонт та утримання доріг в тому числі:

  •  Поточний ремонт (ямковий ремонт та грейдерування) на суму 377 тис. грн..
  •  Придбання фарби та оплата послуг спецтехніки для нанесення дорожньої та пішохідної розмітки на суму 186 тис. грн.
  •  Встановлено 20 дорожніх знаків на вулицях міста на суму 23 тис. грн.
  •  Проведено роботи по утриманню доріг в зимовий період на суму 109 тис. грн.
  •  Проведено поточний ремонт тротуару по вул. Будкевича 50 тис. грн.

   За результатами розгляду колективного звернення громадян, що проживають по вул. 40 років Перемоги, по якій під час сильних опадів вода з дорожнього покриття стікала у подвір'я приватних садиб та підтоплювала господарські будівлі, проведено капітальний ремонт 890,0кв.м. дорожнього покриття на суму 186 тис. грн., та додатково обладнано вуличне освітлення.

   Проведено частковий капітальний ремонт дорожнього покриття протяжністю 1130,0кв.м по вул. Коцюбинського на суму 600 тис. грн. Завершення робіт передбачається у 2017 бюджетному році.

  Розробляючи плани робіт на подальші роки, замовлено та виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт дорожнього покриття , що дасть змогу залучити кошти бюджетів всіх рівнів. На даний час виготовлена документація на капітальний ремонт вулиць:

  •   Тітова - Матросова (від перехрестя з вул.Будкевича до перехрестя з вул.М.Холодівського)
  •  Ярослава Мудрого (від будинку №151 до меж населеного пункту)
  •  Провулок 8-го Березня Капітальний ремонт тротуару:
  •  Вул.Будкевича - Вул.Хутірська (колишня Чапаєва)
  •  Вул.Черняховського
  •  Вул.Першотравнева
  •  Вул.Покровська (колишня 50р.Жовтня)

   Крім того, виготовлено проектно-кошторисну документацію на

  •  Благоустрій території по вул.Героїв України
  •  Капітальний ремонт системи водовідведення стічних і талих вод по вул.Покровська (50р.Жовтня)

   У серпні 2014 року, центральну котельню з обладнанням передано приватному підприємству «АВКУБІ» для виробництва теплової енергії для опалення багатоквартирних житлових будинків, установ соціально-культурної сфери, інших установ та організацій. Підприємством було встановлено сучасні потужні теплові котли та які в своїй діяльності використовували нетрадиційні або поновлювальні джерела енергії (паливні пелети). Але так як ліцензії у підприємства на транспортування теплової енергії не було, то доставкою її до споживачів займалося КП «Бершадське ЖКГ». На основі тарифів приватного підприємства, які затверджені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (НКРЕ), відкориговано тарифи на оплату теплопостачання, які затверджені на засіданні виконавчого комітету 22.01.2015р. та становлять 396 грн. з ПДВ за 1 ГКал., тоді як тариф по ПП АВКУБІ становив 861 грн. 47 коп. з ПДВ без врахування затрат житлово-комунального господарства на транспортування теплової енергії. Різниця в даних тарифах складала 465 грн. 47 коп. за 1 ГКал. З 1 березня 2015 року тариф по ПП «АВКУБІ» зростає на 367 грн. 95 коп. (затверджено 1085 грн. 84 коп.) та різниця становить відповідно 833 грн. 42 коп. за 1 ГКал. З 15 грудня 2015 року тариф по ПП «АВКУБІ» зростає на 95 грн. 49 коп. (затверджено 1181 грн. 33 коп.) та різниця становить відповідно 928 грн. 91 коп. за 1 ГКал. Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» орган який затверджує тариф нижче економічно обґрунтовано зобов'язаний відшкодовувати різницю в тарифах. З даного аналізу ми бачимо велику різницю в тарифах та при споживанні теплової енергії за 2015-2016 опалювальний період в розмірі 3 тисячі 450 гКал., маємо різницю в тарифах в сумі 3 млн. 206 тис. грн., затрати житлово-комунального господарства на транспортування теплової енергії становили 128тис.грн. Всього сума, яка повинна була відшкодуватися з міського бюджету за 2015-2016 опалювальний період становила 3 млн. 334 тис. грн. , за 2014-2015 опалювальний період в сумі 1 млн. 310 тис. грн. Протягом 2016 року, міською радою перераховані кошти на погашення різниці в тарифах в сумі 4 млн. 200 тис. грн.. На сьогоднішній день, заборгованість по різниці в тарифах складає 444 тис. грн., які внесено до проекту рішення «Про внесення змін до міського бюджету на 2016 рік».

   Що стосується опалення на 2016-2017 опалювальний період, хочу сказати, що теплотраси передані на безоплатне користування приватному підприємству «АВКУБІ», яке завершує процедуру по отриманню ліцензії на транспортування теплової енергії, тому населення буде укладати договори з даним приватним підприємством.

  У комунальній власності міста знаходяться три дошкільних навчальних заклади міста в яких діють 25 груп, та щорічно виховується наближено 580 вихованців віком від одного до шести років. Протягом дев'яти місяців 2016 року з міського та районного бюджетів профінансовано видатків загального фонду на суму 5 млн. 453 тис. грн., в тому числі на заробітну плату з нарахуваннями - 3 млн. 589 тис. грн. Середня заробітна плата працівників становить 2341 грн. в місяць. Педагогічним працівникам відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та Закону України «Про освіту» виплачено матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу та виплачено грошову винагороду в розмірі 20% посадового окладу. Також педпрацівникам щомісячно виплачується доплата за вислугу років та доплата за престижність праці в розмірі 20% посадового окладу (розмір виплати від 0% до 20%). Обслуговуючому персоналу виплачено матеріальну допомогу та при умові економії фонду оплати праці за підсумками року буде виплачено грошову винагороду. На виконання Наказу міністерства освіти і науки України №667 від 21.11.2002р. «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах» виконавчим комітетом встановлюється розмір плати за харчування дитини в дошкільному навчальному закладові міста. Відповідно до даного наказу, з 1.01.2015 року розмір плати харчування дитини становить не менше 60%. Вартість одного дня харчування розраховується відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, які затверджено Постановою кабінету міністрів України №1591 від 22.11.2004р. Тобто розмір плати для батьків становить з 01.01.2016 року в розмірі 60% вартості - 7 грн.20коп., для дітей ясельного віку, та 10 грн.20коп., для дітей садкового віку. За рахунок фінансування міської ради, дошкільними навчальними закладами було закуплено побутову техніку, постільну білизну, рушники, посуд та інші господарські товари та інвентар. У 2015 році за рахунок субвенції з державного бюджету на соціально-економічний розвиток регіонів було проведено капітальний ремонт котельні дошкільного навчального закладу «Сонечко «ясла-садок», який був перехідним об’єктом та на його завершення з міського бюджету у 2016 році було використано 417 тис. грн.

   З метою створення належних умов для реалізації державної культурної політики, повноцінного та ефективного забезпечення населення повноцінним дозвіллям, проведенням трудових, професійних, народних та календарних свят, на утриманні міського бюджету знаходяться міський будинок культури та міський клуб. В міському будинку культури працюють дев'ять гуртків: дитяча аеробіка, духові інструменти, шейпінг, квілінг, важка атлетика, теніс, художнє читання, драматичний та вишивання. Успішно діє також жіночий ансамбль та народний хор ветеранів війни та праці. Протягом звітного періоду проводились роботи спрямовані на поліпшення матеріально-технічної бази міського будинку культури. Протягом 9 місяців 2016 року з міського бюджету закладам профінансовано видатків за загального фонду на суму 195 тис. грн. За участю працівників міського будинку культури, в місті проводились культурно-масові заходи. Протягом звітного періоду, проведено святковий концерт до дня захисника вітчизни, заходи з метою вшанування героїв Небесної Сотні, концерт присвячений міжнародному жіночому дню 8-го Березня, святкова програма до дня Перемоги, програма до Дня молоді. До святкування народного свята «Івана Купала», творчим колективом було представлено в міському центральному парку розважальну програму з ігровими конкурсами та врученням цінних подарунків. На протязі року, активно проводились також спортивні масові заходи, різноманітні конкурси, лекції та акції. З метою патріотичного виховання молоді та підтримки бійців АТО, проведено зустріч з волонтерами в рамках акції «Людина врятуй людину» та «Молитва за Україну», зібрані кошти передані бійцям АТО. За результатами проведеної діяльності, відбувся звітний концерт в якому прийняли участь всі учасники художньої самодіяльності міського будинку культури.  

  Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №395 від 24 червня 2016 року «Деякі питання надання у 2016 році субвенції з державного бюджету на здійснення заходів, щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» Бершадській міській раді виділено кошти в сумі 2 млн. 410 тис. грн. з них на проведення капітального ремонту міського будинку культури в сумі 920 тис. грн, та на проведення ремонту тротуарних доріжок в міському парку з укладанням тротуарної плитки на суму - 1 млн. 490 тис. грн. На даний час по вказаних об'єктах, проводяться відповідні будівельні роботи підрядними організаціями, переможцями публічних закупівель ProZorro. Зокрема в міському будинку культури проводяться роботи по заміні дверних та віконних блоків, улаштування нової підлоги, внутрішні та зовнішні оздоблювальні роботи, сантехнічні роботи та ремонт покрівлі з водовідведенням. За результатами виконання, плануємо відкриття на базі будинку культури додаткових спортивних зал, адже на даний час спортивну секцію відвідують 185 чоловік. Здоровий спосіб життя стає прерогативою для нашої молоді, це дає впевненість того, що міська рада діє в потрібному напрямку. Додатково заплановано відкриття пункту з надання медичної допомоги, відділення «Укрпошти» та перукарні. Наявність даних закладів, є вкрай необхідними для мікрорайонів «Цукрозавод», «Жорняки» та «Ворони» які налічують близько 3 тисяч жителів, адже вони досить віддалені від центру міста, в якому знаходяться найважливіші об'єкти соціальної сфери.

   У 2016 році, міською радою подано три проекти на участь у 13-му обласному конкурсі проектів розвитку територіальних громад, один з яких визнано переможцем. Загальний бюджет проекту склав 82,0тис.грн., з них: - 27 тис.грн. фонд конкурсу - 30 тис.грн, співфінансування з місцевого бюджету. - 15 тис.грн., співфінансування МХП «Зернопродукт» - 10 тис.грн., співфінансування з районного бюджету За умовами проекту, дані кошти направлені для проведення робіт по заміні віконних та дверних блоків на металопластикові частини підвального приміщення багатоквартирного житлового будинку по вул.Шевченка,40 в м.Бершадь

   На даний час, також проводиться ремонт пішохідних доріжок з укладанням тротуарної плитки (загальна площа – 2410 кв.м.) в міському парку, на суму - 1 млн. 490 тис. грн., які виділені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р.№ 395, з державного бюджету та 15 тисяч грн., співфінансування із місцевого бюджету. Будівельні роботи виконуються підрядною організацією, переможцем публічних закупівель ProZorro, ТОВ «Поділлятеплоенергоінвест». Проведені також роботи по поточному ремонту центрального фасаду входу в парк, загальною площею – 154 кв.м. З метою благоустрою міського парку відпочинку, виготовлено ескізний проект по його в цілому. Даний проект передбачає максимальне збереження існуючих зелених насаджень з облаштуванням паркової сцени «Амфітеатр», громадського пляжу та набережної, дитячих спортивних та ігрових майданчиків, організацією простору відпочинку для всіх верств населення. У 2017 році, заплановано виготовлення проектно-кошторисної документації, згідно якої буде відома загальна вартість даного проекту, для залучення коштів бюджетів усіх рівнів.

  Нажаль, наше місто не має високорозвинутого промислового комплексу, який міг би забезпечити достатній рівень надходжень до міського бюджету та достатній розвиток інфраструктури міста, який би задовільнив бачення кожного мешканця міста. Тому на даний час, розвиток дотаційних міст серед яких є і Бершадь, є досить залежним від фінансової допомоги зі сторони держави.

   Шановні бершадчани, місцеве самоврядування має можливість розвиватися, коли до співпраці долучаються благодійники, меценати, волонтери та небайдужі громадяни. Тому дякую кожному, хто своїми конкретними справами долучається до життя нашої громади, адже її майбутнє – спільне завдання та результат співпраці депутатського корпусу, виконавчого комітету, міського голови та жителів громади.