10 лютого 2021 року відбулося засідання Компенсаційної школи для вчителів української мови та літератури з питань підготовки до ЗНО. Мета заходу: якісна підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання; сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконалення майстерності, озброєння новітніми знаннями, методикою та технологією навчання.

На засідання школи запрошено вчителів закладів загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів, які викладають українську мову та літературу в 11 класах.

Детально проаналізовано питання «ЗНО-2021: зміни, умови, особливості». Консультантка КУ «БЦПРПП» Олена Деркач охарактеризувала сертифікаційні роботи з української мови та української мови і літератури на ЗНО-2021 (демоваріант тесту ЗНО-2021), зупинилася на особливостях підготовки здобувачів освіти до ДПА (ЗНО) з української мови.

«Я це роблю так…» - поширення передового педагогічного досвіду з питань підготовки учнів до ЗНО. Учителі-практики обмінялися досвідом роботи.

Ірина Корнелюк, учителька української мови та літератури Баланівської ЗОШ І – ІІІ ступенів, детально проаналізувала питання «Сучасний методичний інструментарій учителя-словесника як умова якісної підготовки до ЗНО з української мови», презентувала власні методичні розробки щодо практичного застосування мовної грамотності учнів.

 Про мовну й мовленнєву грамотність учнів як основу ефективної підготовки до ЗНО розповів учитель української мови та літератури Бершадської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1 Віталій Рибак. Педагог звернув увагу присутніх на лексико-граматичні особливості при створенні мовних конструкцій (словосполучень, речень), проаналізував типові помилки під час написання власного висловлення.

Світлана Ковальська, учителька Бершадської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 2, звернула увагу присутніх на особливості проведення ЗНО з української літератури, зупинилася на ідейно-художньому аналізі новели

М. М. Коцюбинського «Intermezzo», детально проаналізувала твір, продемонструвала власні методичні розробки (схеми, таблиці, цитатний матеріал за змістом новели).

 Застосування інформаційних технологій у процесі викладання української мови та літератури як засіб змістовної підготовки до ЗНО продемонструвала вчителька української мови та літератури Устянської ЗОШ І – ІІІ ступенів Лариса Мазурик. Педагогиня поділилася елементами медіаграмотності під час проведення уроків словесності.

Отже, ЗНО – це результат співпраці «вчитель – учень». Час диктує своє: необхідно піднімати планку, постійно працювати над підвищенням вчительської майстерності, жити під рубрикою «вчуся я, вчу учня», і тільки тоді буде певний результат.

Олена ДЕРКАЧ, консультантка КУ «БЦПРПП»